gallery/facebook-icon

Over Ons

Stichting Gezelschapsdier is een non profit organisatie die door de inzet van huisdieren probeert te voorkomen dat mensen vereenzamen.

De Stichting heeft geen winstoogmerk en wil uitsluitend mensen en dieren aan elkaar koppelen zodat beiden gelukkig zijn. Er is een win win situatie door dieren die door omstandigheden geen baas meer hebben te plaatsen bij ouderen of alleenstaanden die een huisdier willen maar graag voor de toekomst ontzorgd willen worden door de Stichting.

De mens gaat voor maar het dier mag daarvan niet de dupe worden.

Het bestuur van de Stichting bestaat uit de oprichter Arie Meijboom.

De Stichting werkt alleen met vrijwilligers en heeft geen personeel in dienst. De kosten voor de dieren bij gastgezinnen of noodopvangadressen worden door het "baasje" van het dier, of als het “baasje” is overleden, door de Stichting vergoed.

De Stichting ontvangt geld per dier voor het plaatsen van het dier. De dierzoekende betaalt ook een eenmalige inschrijving. De Stichting ontvangt geld voor een dier als er afstand van wordt gedaan. Zie pagina Tarieven. Daarnaast wordt er geld via sponsoring gekregen om bijkomende kosten te dekken.

De Stichting heeft nog geen ANBI-status. De Stichting is nog te nieuw en in ontwikkeling. De bedoeling is wel om deze te verwerven.

Onze beweegredenen:

• Er komen steeds meer ouderen en alleenstaanden die het risico hebben te vereenzamen.
  • Een huisdier kan aanspraak en afleiding geven. Bovendien kan het goed verzorgen van een dier een taak zijn waar voldoening uit kan worden geschept.
  • Een hondje dwingt het baasje tot meerdere keren per dag, weer of geen weer, de deur uit te gaan. Hierbij krijgt men beweging in de frisse lucht en contact met andere honden uitlaters.
  • Ouderen voelen zich belemmerd om een huisdier te nemen omdat de familie bij opname in verpleeghuis of overlijden het dier als “erfenis” krijgt.
  • Huisdieren die “over” zijn moeten herplaatst worden en van goede verzorging worden voorzien.

.