Zorgen voor noodopvang

Wat wordt er van noodopvang verwacht:

• Voor de duur van maximaal 2 weken stelt u hiervoor uw huis, tijd en aandacht beschikbaar.
  • U zorgt dat het huisdier zich op zijn gemak voelt. Laat het dier tot rust komen en verlang, zeker de eerste dagen, niet te veel van hem/haar.
  • Zorg voor de basisbehoeften. Eten en drinken, (honden ook uitlaten) een lekkere warme plek om te slapen en veel liefde.
  • Binnen deze twee weken wordt er door Stichting Gezelschapsdier verdere (her)plaatsing georganiseerd.
  • De kosten van het voer zijn voor rekening van de Stichting. Bij voorkeur krijgt het dier vanuit de oude eigenaar zijn voer mee.
  • Mocht het nodig zijn dat er een dierenarts bezocht moet worden, bel dan eerst met Stichting Gezelschapsdier zodat wij op de hoogte zijn. Uiteraard geldt dit niet als het (levensbedreigende) spoed is. Wij zorgen dat deze rekening door de Stichting of het baasje betaald wordt, mits het geen onnodig bezoek is (daarom altijd eerst overleg!!) Vraag wel altijd een gespecificeerde rekening hiervan.
  • Wij raden u wel aan om te controleren of uw WA-verzekering ook schade veroorzaakt door huisdieren dekt. Dit is bij bijna alle verzekeringen het geval.

Als u zich aanmeldt als noodopvang dan wordt er een afspraak met u gemaakt ter kennismaking.