gallery/facebook-icon

Gastgezin worden

Als gastgezin stel je je huis/gezin open voor een dier dat een tijdelijke opvang nodig heeft wegens ziekenhuisopname, revalidatie of anderszins van “het baasje”. Uiteraard kijken wij of het dier binnen jullie gezin past met de al aanwezige dieren, kinderen etc.

Wat wordt er van een gastgezin verwacht:

• Voor de duur van maximaal 8 weken stelt u hiervoor uw huis, tijd en aandacht beschikbaar.
  • U zorgt dat het huisdier zich op zijn gemak voelt. Laat het dier tot rust komen en verlang, zeker de eerste dagen, niet te veel van hem/haar.
  • Zorg voor de basisbehoeften. Eten en drinken, (honden ook uitlaten) een lekkere warme plek om te slapen en veel liefde.
  • Zodra het baasje weer tot goede verzorging van het dier in staat is gaat het dier weer terug naar zijn eigen huis.
  • Het dier gaat altijd terug naar het “baasje” ook als u eigenlijk het dier graag zelf wilt houden omdat u eraan gehecht bent geraakt.
  • De kosten van het voer zijn voor rekening van het baasje. Bij voorkeur krijgt het dier vanuit de oude eigenaar zijn voer mee.
  • Mocht het nodig zijn dat er een dierenarts bezocht moet worden, bel dan eerst met Stichting Gezelschapsdier zodat wij op de hoogte zijn. Uiteraard geldt dit niet als het (levensbedreigende) spoed is. Wij zorgen dat deze rekening door het baasje betaald wordt, mits het geen onnodig bezoek is (daarom altijd eerst overleg!!) Vraag wel altijd een gespecificeerde rekening hiervan.
  • Wij raden u wel aan om te controleren of uw WA-verzekering ook schade veroorzaakt door huisdieren dekt. Dit is bij bijna alle verzekeringen het geval.

Als u zich aanmeldt als gastgezin dan wordt er een afspraak met u gemaakt ter kennismaking.